FAQ / Veel gestelde vragen

Aanvragen, Bestellingen en Offertes:


Wanneer is mijn bestelling een aanvraag? En kan ik een offerte aanvragen?

Onze website is er voor ingericht om snel te kunnen schakelen op jouw wensen. Dit betekent dat wanneer producten beschikbaar zijn er gelijk een overkomst kan plaatsvinden in de vorm van een bestelling. Wanneer producten niet gegarandeerd leverbaar zijn, worden deze automatisch omgezet naar een aanvraag in afwachting van onze bevestiging.


Als je toch liever een vrijblijvende offerte wilt ontvangen voor een evenement kan dat via onze offertepagina. Beschrijf daarin zo goed mogelijk al je wensen, evenals eventuele vragen. Onze collega's zullen je via de mail voorzien van een offerte.



Ik wil graag de beschikbaarheid controleren van een product, hoe werkt dat? 
Je kunt de beschikbaarheid controleren in je huurmandje, voor het product staat er een zogeheten 'stoplicht'.

Groen: betekent dat uw product vrij is op de datum die jij gekozen hebt. Je kan gelijk door met uw bestelling.

Oranje: betekent dat het product niet voorradig is op die datum. Als je er voor kiest om door te gaan met de bestelling dan word deze automatisch omgezet naar een aanvraag. Wij gaan dan opzoek naar de mogelijkheden om de product(en) als nog geleverd kunnen worden of we bieden een passend alternatief aan.

Rood: betekent dat de producten helaas niet leverbaar zijn en er geen mogelijkheid (meer) bestaat om via ons netwerk te leveren. U zal dan ook merken dat de bestelling/aanvraag dan niet geplaatst kan worden.


Ik wil graag iets wijzigen aan mijn bestelling, kan dat?

Uiteraard! Begint de huurperiode over drie werkdagen of later? Dan ontvangen wij de aanpassing(en) graag als reactie op je laatst ontvangen mail van ons. Deze komt dan bij de collega terecht die de aanvraag heeft behandeld en hij kijkt of het mogelijk is de aanpassing door te voeren. Vindt de verhuring plaats binnen drie werkdagen? Bel ons dan even op of chat via whatsapp.


Er is iets stuk of iets niet naar wens geleverd/uitgeven, wat moet ik doen?

Producten worden bij het klaarmaken van uw bestelling altijd gecontroleerd door onze collega's. Echter, het kan voorkomen dat er iets tussen onze vingers glipt. Neem dan ook altijd direct contact met ons op door te bellen. Wij zetten on dan direct in om voor een oplossing te zoeken. Denk aan: reparatie op locatie, leveren van een vervangend product of het (deels) crediteren van producten achter af.


Let op: Als je geen contact met ons opneemt, ontneem je ons de mogelijkheid om het probleem op te lossen. Gebreken die pas achteraf een verhuring gemeld worden zullen in in het algemeen nooit gecrediteerd worden.


En als er iets is stuk gegaan?
Allereerste, meld het telefonisch. We kunnen dan allereerst kijken of we het probleem de zelfde dag verholpen krijgen. Hoe zit het de kosten? De kosten van reparaties of vervanging van het product worden aan jou doorgerekend.


Financieel & Betalingen:

 

Uit welke betaalopties kan ik kiezen?

Na het bestellen/aanvragen van uw producten krijg je in het winkelmandje de volgende opties te zien: iDeal, vooraf per bank (op factuur) en contant.

Voor factoren kun je vanuit je eigen bankomgeving betalen onder vermelding van het factuurnummer, welke je rechtsboven op de factuur vindt. We adviseren je om een factuurbetaling altijd minimaal drie (werk)dagen voorafgaande aan de huurperiode te doen, zodat de betaling tijdig doorkomt. 


Ik zie nergens hoeveel borg ik moet betalen, klopt dat?
Normaliter hanteren wij geen borg voor onze producten. In uitzonderlijke gevallen waarin dit wel verwacht wordt, zal dat gecommuniceerd worden tijdens het offerte-/aanvraagproces. Denk bijvoorbeeld aan producten of diensten van derde of uitvoer bij studentenfeesten.


Ik wil graag mijn bestelling op rekening plaatsen, kan dat?

Nee, normaliter nemen wij geen bestellingen aan op rekening. Zie ook het stukje over de betaalopties. Voor langdurige klanten en sommige instellingen bestaan er andere afspraken. Maar deze afspraken worden niet gemaakt met particulieren of nieuwe, zakelijke klanten.


Wat zijn de afspraken omtrent het afhalen van producten?
Gewoonlijk kan je dus de dag voor de verhuring tussen 14.00 en 17.00, of op de dag van de verhuring tussen 09.00 een 12.00 bij onze collega's in het magazijn. De producten mogen dan de zelfde dag tussen 14.00 en 17.00 retour of de eerst volgende dag na de verhuring tussen 09.00 en 12.00 retour. U betaalt alleen voor de dag van gebruik. Dus als je op woensdag iets huurt


Voor verhuring in het weekend geld een andere afspraak. Je kan de producten op vrijdag tussen 14.00 en 17.00 ophalen en de eerst volgende maandag mogen de producten tussen 09.00 en 12.00 retour. Je betaalt in dat geval alleen voor de dag van verhuur. Dus als je op zondag iets huurt ben je vrijdag welkom om de spullen op te halen, maandag mag het weer retour. Je betaalt dan alleen voor het gebruik op de zondag.


Mochten we hier van moeten afwijken dan wordt je hier telefonisch over ingelicht. Wij nemen in de week voorafgaande van de huurperiode telefonisch contact met je op om het afhaalmoment met je af te stemmen.


Ik wil de gehuurde materialen graag laten bezorgen, kan dat?
Wij reken een standaard vast starttarief van € 52,03 incl btw (1 persoon) of € 104,06 incl. btw (2 personen), afhankelijk van de product categorie. De kilometers worden tegen een kilometerprijs van respectievelijk € 6,05 a € 10,45 per kilometer doorberekend. De vervoerskosten worden automatisch berekend bij uw aanvraag in het huurmandje.

Let op: Onze chauffeurs leveren spullen tot 10 gelopen meters van waar de bus geparkeerd kan worden en zullen normaliter NIET door huizen/gebouwen gaan. Is dat voor uw levering wel noodzakelijk? Neem na het ontvangst van uw offerte contact met ons op om dit te spreken.


Kunnen jullie de spullen een dag eerder leveren, en een dag later ophalen?

Normaliter is het mogelijk de spullen een dag eerder te leveren en een dag later weer op te halen. Hiervoor moeten de spullen wel die dagen wel beschikbaar zijn en moet er ruimte in de planning zijn om dit uit te kunnen voeren. Geef altijd aan in de opmerkingen wanneer u de spullen geleverd al niet op en opgebouwd wil hebben. Onze collega's van de planning doen hun uiterste best om de levering zo goed mogelijke aan te sluiten op jouw wensen. Wij nemen in de week voorafgaande van de huurperiode telefonisch contact met je op om het bezorgmoment met je af te stemmen.


Ik wil de gehuurde materialen ook graag laten opbouwen, kan dat?
Jazeker, wij rekenen vanaf € 52,50 incl. btw per attractie (afhankelijk van de product classificatie klein/middel/groot). De producten worden dan op en af- gebouwd voor u. 


Kan ik de materialen ook zelf opbouwen?
In de meeste gevallen kan dat zeker. Op onze site geven we per artikel een advies voor op- en afbouw en tevens kun je in de footer van onze website diverse filmpjes bekijken met op- en afbouw instructies.


PRAKTISCH: ELEKTRICITEIT EN ONDERGROND ATTRACTIES

 

Als ik een attractie huur, wat moet ik verder dan nog regelen?
In principe leveren wij alles aan om een attractie op een zachte ondergrond (gras) te plaatsen. Grondankers en uiteraard een blower. Vrijwel alles is inbegrepen, een stroombron (230v minimaal 1500 watt) dient altijd direct voor handen te zijn.


CONTACT

 

Voor alle overige vragen zijn wij tijdens kantoortijden bereikbaar via:

 

Email:               info@springkussenverhuur-utrecht.nl

Telefoon:          (035) 303 0037